پلی­کلینیک روانپزشکی بزرگسالان شامل کلینیک­های زیر می­باشد:

• کلینیک اضطراب:

علائم اضطرابی شامل علائم دلشوره، نگرانی، تپش قلب، تنگی نفس و تنفس سریع، لرزش دستان، ↓ توانایی تمرکز، انتظار خبر بد، حالت تهوع می­باشد که در بیماری­های اضطرابی مانند وسواس، حملات هراس، اضطراب فراگیر، اضطراب اجتماعی دیده می­شود و جزو شایع­ترین بیماری­های روانپزشکی می­باشند که نیاز به بررسی تشخیصی با مصاحبه و تست­های تشخیصی جهت تشخیص قطعی و پیدا کردن سایر اختلالات روانپزشکی همراه افسردگی، سوء مصرف مواد توسط روانپزشک و روانشناس مجرب در این زمینه می­باشد و سپس درمان توسط تیم روانپزشک و روانشناس از طریق پروتکل­های درمانی (شناخت- رفتار درمانی، شناخت درمانی، رفتار­درمانی، دارو­درمانی، RTMS روان­درمانی کوتاه مدت یا طولانی مدت، مدیریت استرس، مهارت حل مسئله، آموزش مهارت­های اجتماعی) بصورت فردی یا بصورت گروه درمانی انجام خواهد شد.

• کلینیک اختلالات خلقی:

بیماری­های خلقی نیز جزو شایع­ترین بیماری­های روانپزشکی می­باشند که شامل دو گروه بزرگ افسردگی- اختلال دوقطبی است.

علائم بیماری افسردگی شامل خلق افسرده یا تحریک­پذیر، عدم لذت بردن از چیزی، تغییرات خواب و اشتها، خستگی، احساس گناه و افکار مرگ می­باشد.

اختلال دوقطبی با علائم افسردگی و دوره­های مانیا (شیدایی) مشخص می­شود. با علائم روحیه شاد یا تحریک­پذیر، ↓ نیاز به خواب، اعتماد به نفس بیش از حد، پرحرفی، ↑ فعالیت مشخص می­شود.

در این کلینیک این مراجعین توسط متخصصین روانپزشکی و روانشناس بزرگسالان معاینه شده و تست­های تشخیصی تکمیلی نیز انجام شده و بر اساس شدت علائم و علائم همراه (مانند علائم اضطرابی، سوء مصرف مواد و …) در پروتکل­های درمانی (دارو درمانی، درمان با شوک الکتریکی، RTMS، شناخت- رفتار درمانی، شناخت درمانی، رفتار درمانی، روان­درمانی­های کوتاه مدت یا طولانی مدت، مهارت­های حل مسئله، آموزش جرات­ورزی، کنترل خشم، آموزش مهارت­های اجتماعی، گروه درمانی توسط روانپزشک و روانشناس متبحر در این زمینه قرار خواهند گرفت.

• کلینیک بیماری­های سایکوتیک (روان­پریشی):

علائم مراجعین به این کلینیک شامل ۱- توهم (حس کردن چیزی که وجود ندارد، مانند شنیدن صدایی که وجود ندارد) ۲- هذیان (اعتقادی راسخ به باوری که با توضیح و توجیه متقاعد نمی­شوند که آن باور اشتباه است. مانند اعتقاد به اینکه عده­ای قصد آسیب به ایشان را دارند.) ۳- انزوا ۴- رفتارهای عجیب و آشفته می­باشد.

در این کلینیک این بیماران پس از مصاحبه و اخذ شرح حال کامل توسط روانپزشکان و روانشناسان متبحر در این زمینه تحت درمان دارویی و درمان­های غیر دارویی در کنار درمان­های دارویی جهت افزایش پذیرش بیماری و درمان توسط خود بیمار و خانواده ایشان قرار خواهند گرفت.

• کلینیک مشاوره قبل از ازدواج، خانواده درمانی و زوج درمانی:
  • مشاوره قبل از ازدواج در انتخاب آگاهانه­تر و صحیح­تر و زوجین نقش به سزایی دارد که در این مرکز توسط روانپزشکان و روانشناسان متخصص در این زمینه به کمک شرح حال کامل و دقیق زوجین و تست­های تشخیصی جهت تعیین ویژگی­های تشخیصی زوجین، نگرش آنها به زندگی مشترک از جنبه­های مختلف (عاطفی، فکری، مالی، خانواده­های طرفین و …) و نقاط مشترک و متفاوت زوجین و روشن شدن نقش این موارد در زندگی زناشویی برای زوجین انجام می­شود.

در کلینیک خانواده درمانی:

به شناسایی مشکلات اعضای خانواده، بررسی روابط بین اعضا و نقش و وظایف اعضا پرداخته می­شود. خانواده از مشکلات بسیاری مانند اختلالات زناشویی، مشکل ارتباطی با فرزندان نوجوان، مشکلات رفتاری فرزندان خردسال، بیماری جسمی یا روانی یکی از اعضای خانواده، فوت یکی از اعضا، مشکلات اقتصادی، ازدواج فرزندان و … مواجه می­باشد که جهت فائق شدن بر این مشکلات و حفظ کارکرد خانواده نیاز به کمک گرفتن از متخصصان مجرب در این زمینه می­باشند که در این مرکز توسط روانپزشکان و روانشناسان متخصص بصورت تیمی انجام می­شود با کمک روش­های شناخت- رفتار درمانی، روان­پویشی، روان­درمانی­های کوتاه­مدت و طولانی مدت و آموزش مهارت­های اجتماعی.

در کلینیک زوج درمانی تمرکز روی مشکلات زوجین می­باشد. مشکلاتی مانند عدم تفاهم زوجین مشکل در نحوه تربیت فرزندان، روابط زناشویی جنسی، خشونت و ؟؟؟  بررسی می­شوند. در این درمان نیاز به حضور هر دو نفر زوج در جلسات می­باشد تا درمان پس از ارزیابی شرح حال (آموزش مهارت­های بیان احساسات، گوش دادن صحیح، مهارت­های حل مسئله، کنترل خشم، مدیریت استرس، روش­های جرات­مندی، درمان­های شناخت- رفتار درمانی و روان­درمانی­های کوتاه مدت یا طولانی مدت) وارد می­شوند جهت بهبود روابط زوجین و تغییرات لازم جهت برطرف شدن سوء تفاهم­ها و انتظارات غیرمعمول و تصورات بیان نشده­ای که باعث تداوم تعارض بیان آنها می­شده است.

۵- کلینیک ترک اعتیاد داروهای نوظهور:

متأسفانه امروزه علاوه بر مواد افیونی (مانند تریاک) که در گذشته استفاده می­شوند مواد دیگری مانند شیشه، حشیش (ماری جوانا)، مواد استنشاقی و مواد فرار و بعضی داروها نیز به گروه مواد افیونی دارند که در این کلینیک توسط متخصص باتجربه در این زمینه به همراه روانشناس و مددکار اجتماعی متخصص در این زمینه از طریق درمان­های دارویی و غیر­دارویی مانند روش ماتریکس انجام می­پذیرد.

پلی­کلینیک مغز و اعصاب بزرگسالان شامل کلینیک­های زیر می­باشد:

الف- کلینیک سرگیجه

ب-کلینیک اختلالات خواب :

این کلینیک سرویسهای سرپایی جهت بهبودی خواب بیماران را فراهم    می آورد . در این کلینیک متخصص مغز و اعصاب ، روانپزشک و روانشناس حضور دارند .

اعتقاد ما بر این است که رفتار درمانی برای بیخوابی و بسیاری از اختلالات دیگر خواب اثرات طولانی تری را نسبت به داروهای خواب آور به همراه دارد . بنابراین ما به دنبال شناسایی ریشۀ اختلال خواب در فرد و سپس تغییرات در رفتار و شیوۀ زندگی افراد هستیم .

بیشتر مشکلات خواب افراد در موارد زیر تقسیم بندی می شود :

الف – مشکل در به خواب رفتن یا بیدار شدنهای مکرر در خواب

ب – به خواب رفتن یا بیدار شدن از خواب یا خیلی دیر است یا خیلی زود رخ میدهد .

بسیاری از بیماران از مصرف زیاد قرصهای خواب آور ناراضی هستند . در بیشتر این بیماران روش درمانی که به کار میرود شامل رفتار درمانی شناختی می باشد که یک روش روان درمانی سودمندی است که جهت کمک به بیماران با مشکلات خواب به کار میرود .