دستگاه لیزردرمانی با قدرت بالا

یکی از دستگاههای موجود در این پلی کلینیک دستگاه لیزر پرتوان است .

لیزر پرتوان در هر دونوع عارضه ی مزمن و حاد کارآمد است. از جمله درد پشت و گردن، تاندونیت، آسیب های ورزشی، آرنج تنیس بازان و آسیب های کشش مکرر مانند سندروم تونل کارپ.

عارضه های درمان شده توسط لیزر درمانی با قدرت بالا:

دردحاد زخم ، دیسک های برآمده ، فتق دیسک کمر ، درد مزمن ، زونا ، گردن درد ، زانو درد ، نوروپاتی( آسیب عصبی) ، فلج بل ، آسیب های ناشی از فشار مکرر ، دردشانه ، تورم یا جراحت بافت نرم ، پیچ خوردگی یا کشیدگی ، تاندونیت ، بورسیت ، آرتروز ، سندروم تونل کارپ ، درد لگن ، درد مفاصل ، درد گردن و پشت ، سیاتیک ، آسیب های ورزشی ، تونل تارسال ، آرنج تنیس یا گلف بازها ، زخم هایی که بهبود نمی یابند ، سردردهای میگرنی ، آسیب به استخوان ، التهاب زائده فوق لقمه ای ( آرنج تنیسورها) ، فاسئیت پلانتار، درد نوروژنیک ، سندروم دردهای کمپلکس( پیچیده) موضعی/ دیستروفی سمپاتیک رفلکسی ، فیبرومیالژیا ، نورالژی ( درد) عصب سه قلو ، آرتروز روماتئید ، استئو آرتریت ، درد اسکلتی عضلانی ، بیماری پارکینسون

این بخش با بکارگیری عوامل فیزیکی ( همچون سرما و گرما) و مکانیکی ( همچون کشش کمر و کشش گردن)، بکارگیری تجهیزات الکتروتراپی پیشرفته ، تمرینات جسمانی مانند کشش گروههای عضله خاص و تکنیکهای حرکت از طریق آموزش صحیح نرمشهای درمانی و روشهای صحیح فعالیتهای روزانه سعی دارد اختلالات بوجود آمده در اثر ضایعه را به حداقل برساند.

زیر مجموعه های فیزیوتراپی شامل چندین قسمت می شود:

1. مدالیته های گرمایی: شامل اشعه مادون قرمز، امواج ماوراء صوت(US)، و پکهای گرم (Hot Pack)
  2. مدالیته های مکانیکی: شامل تعلیق درمانی( Suspension) و کشش (Traction)انواع قرقره و فنر، دوچرخه ثابت عادی و برقی، صندلی کوادر و … .
  3. مدالیته های الکتریکی : شامل تجهیزات الکتروتراپی از قبیل TENS و فارادیک، اینترفرنشیال و غیره، که مدالیته های الکتریکی درد بیمار را کاهش داده و پروسه ترمیم بافتها را سرعت می بخشد.
  4. حرکت درمانی یا تمرینات جسمانی : عبارت از انجام تمرین درمانی روی قسمتهای مختلف بدن در قالب ورزشهای تقویتی یا کششی بصورت ایزومتریک یا ایزوتونیک می باشد. این روش کاربرد گسترده ای برای معالجه اختلالات جسمی- حرکتی دارد. از یک بی حرکتی موضعی مفصل و خشکی یا سفتی مفصلی گرفته تا فلج نیمه بدن در اثر سکته مغزی .
  5. ماساژ: از قدیمی ترین روشهای درمانی است که به کمک دست یا دستگاه صورت می گیرد و انواع و اقسام مختلف دارد بسته به نوع ضایعات و نوع موضع مورد درمان یکی از روشهای ماساژ بکار گرفته می شود.

تاثیر خدمات بخش فیزیوتراپی بر بدن:

1. افزایش قابلیت انعطاف پذیری و ارتجاع پذیری عضلات و تاندونهای کوتاه شده که به مرور زمان در اثر ضایعه یا بی حرکتی دچار اختلال شده اند.
  2. افزایش دامنه حرکتی با ROM کاهش یافته به دنبال ضایعه یا به دنبال بی حرکتی
  3. به تاخیر انداختن روند لاغری عضلانی ( اتروفی) در عضلاتی که عملکرد خود را از دست داده اند ایجاد می شود تا زمانی که مددجو بتواند از آنها در عملکرد روزمره استفاده کند.
  4. افزایش قدرت عضلات ضعیف و تسهیل الگوی حرکتی صحیح
  5. اصلاح کردن تون غیر نرمکال عضلانی و مهار رفلکسهای پاتولوژیک که مانع ایجاد حرکت صحیح می شود.
  6. بهبود تعادل و هماهنگی حرکتی و تصحیح posture و gait مددجو.
  7. بهبود عملکرد دستگاههای قلبی- تنفسی و استقامت عضلانی مددجو در صورت نیاز.