افسردگی

افسردگی و راههای درمان افسردگی

افسردگی همه افراد را در خانواده تحت تاثیر قرار می دهد. هنگامی که یک دوست عزیز از غم و اندوه قابل ملاحظه ای، عدم انگیزه یا انرژی، یا تحریک پذیری و خشم مزمن رنج می برد، همه در خانواده تحت تاثیر قرار می گیرند. گاهی اوقات این تغییرات خانوادگی می تواند باعث افسردگی فرد شود. این مسائل همچنین می توانند به عواقب ناخواسته ای مثل درگیری بیشتر خانوادگی منجر شوند. در هنگام استفاده از خدمات بهداشت روان، تاثیر آن بر روی خانواده تان و ارزش و اهمیت آنها را در درمان خود در نظر بگیرید.

• چه کمکی برای افسردگی خود می توانم انجام دهم؟

اگر علائم افسردگی بهتر نشد، از تیم مراقبت های بهداشتی خود کمک بگیرید. اگر احساس امنیت نمی کنید بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید یا به اورژانس بروید تا فوراً ویزیت شوید.

افسردگی یک بیماری جدی است که بر تمام جنبه های زندگی شما تاثیر می گذارد. چرا رنج می برید؟

این یک بیماری است که به کمک حرفه ای نیاز دارد. درمان های بسیاری وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. اگر زودتر کمک بگیرید، هرچه زودتر از زندگی خود لذت کامل خواهید برد.

• مدیریت افسردگی :

1. اگر احساس امنیت نمی کنید، به پزشک خود مراجعه کنید.
  2. افسردگی همه را در خانواده تحت تاثیر قرار می دهد.
  3. بسیاری از افرادی که افسرده هستند نمی دانند که علائمشان مربوط به یک بیماری روانی است و نه یک بیماری جسمی .
  4. درمان های مشترک برای افسردگی عبارتند از داروها و مشاوره یا روان درمانی
  5. همچنین شما می توانید کارهایی را برای کمک به جلوگیری یا کاهش نشانه های افسردگی انجام دهید.
  • چرا کمک گرفتن سخت است؟

اگر چه افسردگی به طور گسترده ای به عنوان یک مسئله جدی شناخته شده است، اما دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد چرا مردم از متخصص بهداشت روان کمک نمی گیرند.

۱.هنوز ترس یا مقاومت در مورد مراجعه به روانشناس و روانپزشک وجود دارد. بسیاری از مردم از برچسب زدن یا سرزنش شدن می ترسند. آنها ممکن است از کمک خواستن احساس شرم کنند چون فکر می کنند باید قوی باشند و از مهارت های مقابله شخصی خود استفاده کنند.

۲. بسیاری از افرادی که افسرده هستند درک نمی کنند که علائم شان مربوط به یک مشکل روانی است نه یک بیماری جسمی. آنها دچار درد و رنج ، کاهش انرژی و حتی ضعف تمرکز هستند، بنابراین به دنبال کمک پزشکی می روند.

درمان افسردگی

۳.در مطب دکتر، آنها ممکن است به صورت انتخابی به گزارش علائم جسمی بپردازند. این گزارش انتخابی مخصوصاً بیشتر در مواردی اتفاق می افتد که فرد به یک بیماری مزمن پزشکی مانند صرع مبتلا باشد.

۴.یک دلیل رایج برای عدم تمایل به دریافت کمک این است که مردم نمی دانند به کجا مراجعه کنند و چگونه کمک بگیرند و اگر مراجعه کنند، آیا بیمه یا منابع مالی هزینه مراقبت های بهداشت روانی را پوشش می دهد.

• افسردگی چگونه درمان می شود؟

افسردگی را می توان از راه های مختلف درمان کرد، زیرا بسته به نوع تغییرات خلقی ، بر سلامت ، ایمنی و زندگی روزمره فرد تاثیر می گذارد. درست مثل صرع، درمان باید برای هر فرد با توجه به ویژگی های منحصر به فرد او متکی باشد.

• دارو درمانی :

داروهای بسیاری برای درمان افسردگی استفاده می شود. اگر علائم دیگری همچون اضطراب وجود داشته باشد، ممکن است داروهای خاصی برای این علائم نیز مورد نیاز باشد.

داروها برای تثبیت تغییرات در مغز به وسیله نوروترانسمیترها عمل می کنند.

• روان درمانی یا مشاوره :

روان درمانی یک کلمه است که برای توصیف درمان از راه گفت و گو یا مشاوره استفاده می شود. انواع مختلف روان درمانی وجود دارد. بعضی از آنها ممکن است فقط برای درمان اختلال های روانی مثل افسردگی کاربرد داشته باشد. سایر موارد ممکن است در درمان خانواده مفید باشد اما اغلب ترکیبی از انواع مختلف روان درمانی استفاده می شود. راه هایی که می تواند به پیشگیری و درمان افسردگی کمک کند شامل:

1. آموزش مردم در مورد افسردگی، نحوه تشخیص و درمان علائم و تاثیر آن بر زندگی شما
  2. آموزش راه های مقابله با افسردگی
  3. روابط خانوادگی یا درگیری ها
  4. تغییر یا اصلاح راهی که مردم در مورد مشکلات و چگونگی پاسخ به آنها فکر می کنند، ( بعضی اوقات تحت عنوان درمان رفتاری – شناختی نامیده می شود) .

درمان افسردگی

• علاوه بر کمک حرفه ای ، آیا راهایی برای مدیریت علائم وجود دارد؟

اگر چه درمان افسردگی اغلب به کمک حرفه ای نیاز دارد، اما می توان برای کمک به جلوگیری یا کاهش علائم افسردگی اقداماتی انجام داد. در اینجا چند ایده وجود دارد :

• ساخت یک شبکه اجتماعی و دانش روابط مثبت اجتماعی یا خانوادگی هنگام مشکلات، به شما در داشتن حامی کمک خواهد کرد. جوامعی مانند انجمن ها و یا چت کردن در وب سایت های مرتبط برای برخی افراد مفید هستند. همچنین ، درگیر شدن در فعالیت های لذت بخش با دیگران، باعث بهبود خلق و خوی شما خواهد شد.
  • بطور منظم تمرین کنید. مهم نیست که چه نوع فعالیت بدنی را انتخاب می کنید، فقط حرکت کنید.
  • یک رژیم سالم غذایی داشته باشد. تغذیه بدن با انتخاب غذاهای سالم مزایای بیشتری برای سلامت روان و جسم شما دارد.
  • استرس خود را کاهش دهید. بسیاری از تکنیک های مدیریت استرس، مانند ذهن آگاهی ، می توانند احساس افسردگی شما را کاهش دهند.
  • تمرین راهبردهای تفکر جدید می تواند مفید باشد. آیا راه های دیگری وجود دارد که می توانید به مشکلات خود نگاه کنید و شاید ” راه حل نقره ای ” را پیدا کنید. مشکلات واقعی هستند، همانطور که احساس های ما هم با آنها مرتبط است. اما ما چگونه در مورد مشکلات فکر می کنیم که بتواند آنها را بدتر یا بهتر از آنچه که برای اولین بار ظاهر می شوند، بکند؟
  • روحیه معنوی خود را درگیر نکنید زیرا می تواند به هدف و معنای بیشتری برای زندگی شما کمک کند.
  • داوطلب کمک به دیگران شوید. اختصاص دادن زمان برای کمک به دیگران می تواند شما را از مشکلات خود منحرف کند و به شما فرصتی می دهد تا با دیگران ارتباط برقرار کرده و احساسات خود را تقویت کنید. مثل همکاری داوطلبانه با انجمن ها و مراکز خیریه.
  • قدردانی را تمرین کنید. هنگامی که در زندگی و مشکلات آن غرق می شویم، پیدا کردن هدف آسان نیست، اما اگر توجه کنید خواهید دید که مردم و چیزهای زیادی هستند که می توانید در زندگی خود سپاسگزار آنها باشید. این کار می تواند به شما یک دیدگاه جدید و همچنین امید به آینده بدهد.
  • کمک بخواهید. همه ما دوست داریم که خود کفا باشیم، اما گاهی اوقات تلاش برای مقابله با مشکلات به تنهایی ممکن نیست و حتی برای کسانی که قوی، صالح و توانا هستند، دشوار است. افسردگی قابل درمان است. راه های کمک به خود را پیدا کنید و ببینید چگونه زندگی شما بهبود خواهد یافت.